Undersøgelsen konkluderer bl.a. at 43 pct. unge danskere i alderen mellem 15 og 24 år har købt kopivarer uden at vide det, men mange køber også forfalskede varer helt bevidst. 39 pct. af de unge danskere angiver, at de bevidst har købt kopivarer, hvilket er 2 pct. point højere end EU-gennemsnittet. Undersøgelsen viser samtidig, at de danske unge, som bevidst har købt kopivarer, især har købt: Tøj og accessoires (13 pct.), elektronik (11 pct.), fodtøj (9 pct.) og hygiejneprodukter (9 pct).
Undersøgelsen viser også at 19 pct. af de adspurgte unge danskere bevidst har tilgået piratkopieret indhold inden for de sidste 12 måneder.
Rapporten undersøger også, hvilke budskaber ift. bekæmpelse af piratkopiering og varemærkeforfalskning, som de unge er mest modtagelige over for.
Du finder rapporten, et resumé på dansk samt infografik her.